Polywood یا پلی وود ماده ای شبیه چوب است که از ترکیب پودر چوب و مواد پی وی سی و پلی اتیلن ساخته میشود. اصطلاح Polywood اشاره به کامپوزیت های چوبی پلاستیکی (Wood Plastic Composites) دارد که از ترکیب انواع پودر چوب و مواد پلیمری مانند ترموپلاستیک ها و ترموست ها تشکیل می شود و یک محصول کاربردی را به وجود می آورد. نام دیگر پلی وود، چوب پلاست است که برگرفته از دو اسم چوب و پلاستیک میباشد و هرجا که نام چوب پلاست را شنیدید، منظور همان پلی وود است.

 

  • مقاومت در برابر رطوبت

شاید بزرگترین مشکلی که افراد در استفاده از محصولات چوبی دارند، جذب بالای رطوبت آنها و تغییر شکل و در نهایت بدون استفاده شدن این محصولات است. اما در ساخت پلی وود این مشکل نیز مورد توجه قرار گرفته و تقریبا برطرف شده است. شما می‌توانید محصولاتی که از این ماده صنعتی ساخته شده‌اند را به راحتی در محیطی که رطوبت بیش از معمول دارند، استفاده کنید.حتی می‌توانید آنها را با آب شست و شو داده و از مواد شوینده نیز می‌توانید برای شستشوی آن استفاده کنید.

  • مقاومت در برابر ضربه

هرچند که چوب از مقاومت بالایی در برابر فشار برخوردار است اما در اثر ضربه ممکن است آسیب دیده و خط و خش زیادی پس از چند سال بر روی محصولات چوبی ایجاد می‌شود. پلی وود به دلیل استفاده از مواد پلیمری در ساخت آن و همچنین تولید به صورت یکپارچه از این لحاظ نیز خیال شما را راحت کرده است. بافت پلی وود به نحوی است که خط و خش بر روی آن ایجاد نشده و زیبایی خود را با ضربه یا برخورد اجسام از دست نخواهد داد.

  • حشرات و پوسیدگی(آنتی باکتریال)

چوب‌ها به دلیل طبیعی بودن، محل مناسبی برای رشد و تکثیر انواع حشرات هستند. به همین دلیل حشراتی که در خانه‌ها ممکن است وجود داشته باشند در این نوع محصولات لانه گزینی می‌کنند. این موضوع در کنار مشکلات خاص خود، عاملی برای پوسیدگی بیشتر محصولات چوبی نیز می‌شود. اما پلی وود در رابطه با این مشکل نیز راهگشا خواهد بود. با وجود ترکیب‌های پلیمری ، حشرات نمی‌توانند به داخل آن نفوذ کرده و در آن لانه بسازند.

  • ارزان و قیمت مناسب

همانطور که در معرفی پلی وود گفته شد، این محصول با استفاده از پودرچوب و مواد پلیمری تولید می‌شود. اگر قیمت درب تمام چوب و سایر محصولات چوبی را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که تمامی محصولات ساخته شده از چوب با قیمت بالایی عرضه می‌شوند. اما استفاده از پودرچوب ، قیمت پلی وود را به حداقل ممکن کاهش داده است. به همین دلیل و با توجه به طول عمر مفید بالای این محصول باید گفت که استفاده از پلی وود کاملا بهینه و کاربردی خواهد بود.

  • خود اطفاء

همانطور که در معرفی پلی وود گفته شد، این محصول با استفاده از پودرچوب و مواد پلیمری  تولید می‌شود که باعث خوداطفاء بودن این محصول می گردد .خود اطفاء بودن بدین معنی است که این دربها شعله ور نمی گردد و جزء مواد قابل اشتعال نمی باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

تماس مستقیم|مشاوره رایگان